Co warto wiedzieć o wymianie filtrów?

Kupując motocykl musimy liczyć się z tym, że będziemy musieli regularnie dokonywać przeglądów maszyny, a także wymieniać części eksploatacyjne, które uległy zużyciu. Dzięki odpowiedniej dbałości o jednoślad możemy uniknąć poważnych awarii, które pociągają za sobą duże wydatki.

Na pewno jedną z istotniejszych kwestii, którą powinniśmy monitorować jest stan filtrów. W motocyklu wyróżniamy ich trzy rodzaje – filtra paliwa, powietrza oraz oleju. Każdy z nich pełni inną funkcję, ale wszystkie są tak samo ważne. Przymierzając się do wymiany filtrów warto zdecydować się na zakup tych, które wyróżniają się wysoką jakością, a do takich zaliczamy k&n filtry. Ta ceniona na całym świecie marka jest liderem w sprzedaży wszelkiego rodzaju filtrów zarówno do motocykli, jak i do samochodów. Dlatego jeżeli chcemy zakupić produkt z wysokiej półki, to k&n filtry będą doskonałym wyborem. Zastanawiasz się kiedy jest odpowiedni czas na ich wymianę? Zatem zapraszamy do lektury.

Filtry do motocykli – jaka jest ich rola i kiedy należy dokonać ich wymiany?

Zacznijmy od filtra oleju, który jest ogromnie ważny, ponieważ odpowiada za oczyszczanie silnika z zanieczyszczeń. W przypadku gdy zapomnimy o jego wymianie i długo będziemy jeździć na mocno zanieczyszczonym filtrze, to możemy doprowadzić do poważnej awarii silnika. Kiedy powinniśmy wymienić filtr oleju, aby nie doprowadzić do takiej sytuacji? Zaleca się, żeby filtr oleju wymieniać w tym samym czasie, co olej silnikowy. A częstotliwość wymianu jest kwestią dość indywidualną i w dużej mierze zależy od eksploatacji motocykla. Choć powinniśmy zapoznać się też z rekomendacjami producenta…

Na stan silnika duży wpływ ma też filtr paliwa. Jego zadaniem jest oczyszczanie benzyny z zanieczyszczeń, dzięki czemu nie dostają się one do silnika. Tutaj zalecenia są takie, żeby wymianę przeprowadzić po pokonaniu około dwudziestu tysięcy kilometrów – nie więcej. Z kolei filtr powietrza stanowi blokadę dla zanieczyszczeń, które w trakcie jazdy mogłyby się dostać do silnika z atmosfery. Ten filtr, podobnie jak filtr paliwa powinniśmy wymienić przed przekroczeniem dwudziestu tysięcy kilometrów (liczone od momentu założenia poprzedniego filtra). 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *